Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Uniunea Europeana a decis ca orice model de autoturism sa fie dotat cu un sistem de control a presiunii anvelopelor (SCPP) inca din fabrica. Cu incepere de la 1 noiembrie 2014, acest  sistem este o conditie obligatorie pentru orice autovehicul nou ce apartine clasei M1 – vehicule pentru transport de persoane cu cel mult opt locuri, in afara de sofer, conform Ordonantei CE661/2009 a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iulie 2009, articolul 9 alineatul 2.

Aceasta noua lege este necesara datorita faptului ca un numar considerabil de conducatori auto neglijeaza aspectul privitor la controlul presiunii din pneurile montate la vehiculele conduse, aspect ce poate avea consecinte nefaste in traficul rutier. Din acest motiv, va indicam sa acordati maxima importanta verificarii corecte a presiunii!

  • O presiune cu 0, 2 bar mai redusa va determina un consum de carburant mai crescut cu pana la 1%, iar una cu 0,6 bar mai mica va conduce la un consum mai ridicat cu 4%.
  • Totodata, presiunea redusa are consecinte si asupra gradului de uzura a rotilor, micsorand durata de servciu a acestora.
  • In acelasi timp, presiunea mai mica cu 1 bar la anvelopa din fata poate sa prelungeasca distanta de franare pe drumurile umede, afectate de precipitatiile sub forma de ploaie, cu aproximativ 10% si concomitant, scade fortele laterale la jumatate. De acest fapt depinde comportamentul la efectuarea virajelor, ce poate fi afectat in mod negativ prin efectul de derapaj si chiar iesire de pe sosea.

Sistemele de control a presiunii din anvelope au rol in supraveghere si avertizare in caz de modificari, de exemplu la abaterile de la valoarea nominala.

Ce beneficii aduce SCPP la intoarcere:​​

  1. Economisirea de carburant
  2. Pneurile vor suferi o uzura mai redusa
  3. O rulare sigura
  4. Confort sporit in trafic.

Deocamdata, pe piata auto sunt prezenti doi concurenti: sistemul cu manometre directe si cel indirect​.

La sistemul cu masurare directa, senzorul de presiunea montat in cauciuc sau in ventil detine rolul de a inregistra valoarea presiunii si temperatura pneurilor. Transmisia datelor se realizeaza prin radio, iar conducatorul auto afla astfel presiunea corecta a fiecarei roti.

Cum functioneaza un sistem indirect: acesta este capabil sa depisteze orice modificare a diametrului rezultata in urma pierderii de aer. In consecinta, sistemul ABS/ESP disponibil va putea sa recunoasca usor rotatia mai rapida, avertizand soferii.

Specialistii sunt de parere ca 70% din autovehiculele noi vor avea in viitorul apropiat montate la bord un SCPP direct. In orice caz, reglementarile in vigoare mentin neutralitatea in vederea instalarii de SCPP indirecte sau directe, acest fapt ramanand la liberul arbitru al fiecarui conducator auto.

 

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope