Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Pentru ca proiectele de acte normative din domeniul transporturilor rutiere privitoare la obligativitatea dotarii  autovehiculelor comerciale cu anvelope de iarna, au dat nastere unor confuzii din partea soferilor, va prezentam, succint, cele mai importante informatii legate de legislatia in vigoare la ora actuala, in conformitate cu directivele Uniunii Europene. Oferta Steffco include anvelope de iarna categoria cargo cu dot nou pentru echiparea mai multor modele de vehicule comerciale.

Avem pe stoc urmatoarele marci si modele anvelope cargo de iarna, disponibile imediat pe diverse dimensiuni: Riken Cargo Winter, Tigar Cargo Speed Winter, Torque TQ 7000, WTQ-500 etc. Aici aveti recomandarile de pneuri 215 / 65 R16C.  Indiferent de oras, Steffco va livreaza comanda efectuata in termen de 24/48 h!

„Anvelopele utilizate pe vehicule trebuie sa fie omologate in conformitate cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor si ale remorcilor acestora, precum si montarea lor, Regulamentul CEE-ONU nr. 30 sau Regulamentul CEE-ONU nr. 54, dupa caz.”

Potrivit Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania, cauciucurile de iarna trebuie sa fie montate numai pe axa sau pe axele de tractiune. In ceea ce priveste autovehiculele peste 3,5 tone, anvelopele trebuie sa contina pe flanc una din inscriptiile M+S, M&S, M.S, M/S. Pentru  anvelopele resapate de echipat autovehicule peste 3,5 tone, marcajul este prezent pe pe lateralul benzii noi de rulare aplicate. Acestea pot fi cauciucuri cu profil directie fată, resapate cu profil de tractiune M+S.

Legile romane prevad, de asemenea, ca adancimea minima a profilului anvelopelor este de 1, 6 mm la autoturisme si de 1, 8 mm la vehiculele cu tonaj mai mare de 3,5.

Daca intreprindeti calatorii in alte tari de pe teritoriul Europei, sunt de interes si reglementarile din urmatoarele state:

  • In AUSTRIA, pentru camionetele de maxim 3, 5t este necesara montarea anvelopelor iarna pe cel putin o axa (valabil in perioada 1 noiembrie- 15 aprilie), iar adancimea minima a profilelor diagonale trebuie in mod imperativ sa fie ori de 6, ori de 5 mm pentru cauciucuri radiale. La camionetele de 3, 5 t sau sub aceasta valoare, pneurile de sezon rece care includ specificatia M+S, trebuie montate pe toate cele patru roti. Vehiculele de transport calatorii cu peste 8 locuri (fara sofer), vor fi echipate cu anvelope de iarna pe macar o axa motoare intre 1 noiembrie – 15 martie.
  • Pe teritoriul SUEDIEI, conducatorii de vehicule tip camionete cu MMA de 3, 5 t sau mai putin, necesita echiparea cu anvelope dedicate de iarna de la 1 decembrie pana pe 31 martie, in cazul in care vremea este nefavorabila. Profilul trebuie sa aiba adancimea minima de 3 mm. Aceeasi regula se aplica si in cazul remorcilor. Vehiculele cu MMA peste 3, 5 tone trebuie in mod imperativ sa fie dotate cu anvelope cu profil de adancime minima – 5 mm, insa nu si remorcile acestora.
  • Dat fiind faptul ca in CEHIA se intalnesc tronsoane de drum unde se pot vedea amplasate panouri indicatoare avand semnul „Zimni vybava” (in traducere, echipament de iarna), anvelopele trebuie sa aiba profilul minim de 6 mm si una dintre marcajele M+S, M.S. sau M&S. Folosirea de pneuri antiderapante constituie contraventie, fiind interzisa!
  • In SLOVENIA se considera ca anvelopele de iarna sunt cele care contin indicativul “M+S” si au adancimea profilului de minim 4 mm. Si aici este interzisa utilizarea de pneuri antiderapante.

Tari din Europa unde legislatia prevede montarea de anvelope de iarna

  • BELGIA – aici, adancimea minima admisa a profilului este de 1, 6 mm, iar Ministerul Mobilitatii poate autoriza, in situatii exceptionale motivate de conditiile atmosferice, folosirea de anvelope antiderapante.
  • CROATIA – legea prevede ca, la temperaturi joase, vehiculele trebuie dotate cu minim 2 anvelope de iarna pe axa motoare sau neaparat cu anvelope de vara radiale pe toate rotile, iar adancimea profilului sa nu fie mai mica de 4 mm.
  • Date fiind conditiile meteo din aceasta tara, nu este de mirare ca legea prevede aici ca anvelopele de iarna sa reprezinte o obligativitate pentru orice sofer de vehicule <=3,5t MMA (valabil in lunile decembrie-februarie). Profil minim: 3 mm. In cazul autovehiculelor de peste 3, 5 t, adancimea admisa a profilului va fi de >1, 6 mm.
  • In ITALIA, echipamentele de iarna sunt recomandate, nu obligatorii, autoritatile stabilind ca anvelopele de iarna trebuie montate daca drumurile sunt acoperite de zapada sau gheata.
  • Norvegienii sunt obligati sa schimbe acele anvelope care nu au adancimea minima a profilului de 3 mm, ideal fiind ca aceasta sa fie de 5 mm. In unele regiuni, mai exact Nordland, Finnmark si Troms, anvelopele de iarna sunt interzise de la 1 mai pana la jumatatea lunii octombrie. Tot aici, daca circuli cu cauciucuri antiderapante in perioada cuprinsa intre prima luni dupa Paste si ultima zi din octombrie, fara ca starea vremii sa o impuna, risti contraventie.
  • POLONIA este probabil singurul stat din Europa unde nu exista nici o reglementare concisa legata de folosirea anvelopelor de iarna. Totusi, articolul 66.1 din Legea drumurilor atrage atentia ca orice vehicul trebuie echipat corespunzator, in asa fel incat siguranta participantilor in trafic sa nu fie pusa in pericol.
  • Nici in MAREA BRITANIE, datorita climei sale, anvelopele de iarna nu sunt obligatorii. Aici puteti insa monta cu succes, pentru vehicule tip turisme, anvelope Michelin CrossClimate, care prezinta avantajul de a fi adaptabile la cele mai schimbatoare conditii meteo.

In urmatoarele tari: Bulgaria, Republica Moldova, Portugalia, Spania, Georgia, Turcia, Rusia, Olanda, Danemarca si Irlanda legislatia nu prevede folosirea anvelopelor de iarna pentru vehiculele comerciale.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope