Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Discutiile care pun problema adancimii profilului anvelopelor au revenit in atentie, fiind pe masa dezbaterilor incepand cu luna octombrie, iar expertii incearca sa stabileasca daca pneurile trebuie schimbate sau nu la 3 mm. De fapt, intregul subiect a fost re-initiat de Michelin, in cadrul show-ului de la Paris, grupul francez reafirmandu-si opozitia fata de inlocuirea anvelopelor la 3 mm. Pentru o buna functionalitate a vehiculului dumneavoastra pe durata sezonului rece, noi va recomandam sa montati anvelope de iarna noi la cel mai bun pret optand pentru modelul si dimensiunea potrivite.

Alti jucatori de pe scena auto au adoptat pozitii diferite fata de Michelin, sustinandu-si in continuare sprijinul pentru necesitatea schimbarii anvelopelor al caror profil are sub 3 mm adancime. Printre cei care s-au pronuntat pro Campania “3 mm Tread Safety” se numara asociatia din Marea Britanie, NTDA. Argumentele lor au ca obiectiv schimbarea perceptiei automobilistilor in privinta importantei inlocuirii acelor cauciucuri care ating o adancime de 3 mm a profilului benzii de rulare, nu atunci cand ajung la mai joasa limita legala de 1, 6 mm”. In urma lansarii campaniei mai sus-mentionate, Asociatia Producatorilor de Cauciuc din UK a autorizat un studiu de cercetare pentru a analiza efectele adancimii profilului. Testele au fost efectuate pe diferite modele de pneuri auto cu adancimi 6, 7 mm, 4, 1 mm, 2, 6 mm, 1, 6 mm (minima legala) si 0, 9 mm. Rezultatele studiului au ilustrat ca distantele la franarea pe suprafete umede au inceput sa creasca dramatic la adancimi mai mici de 3 mm. S-a mai demonstrat, de asemenea, ca la adancimea legala minima de profil de 1, 6 mm, distanta la franare s-a marit cu 36, 8% pe asfaltul cald si cu 44, 6% pe beton neted.

Renumitul producator Michelin dezvolta insa o alta parere, considerand ca “limita legala de 1, 6 mm este perfecta pentru automobilele moderne”.  Unul dintre motive ar fi si ca anvelopele premium, avand adancimea profilului de 1, 6 mm, pot fi chiar mai eficienta decat o anvelopa noua de buget.

WheelRight, asociatie britanica cunoscuta pentru cercetarile in management-ul presiunii, au amintit statisticile conform carora “majoritatea femeilor care sofeaza (55%) admit ca rareori isi verifica anvelopele, in timp ce doar 66% din barbati marturisesc ca fac revizii lunare”. Declaratia lui John Catling: “Daca exista atat de putine dovezi care sa arate ca trecerea limitei legale la 3-4 mm ar avea un impact vizibil asupra sigurantei in trafic, in schimb avem certitudinea ca verificarile periodice ale starii anvelopelor sunt solutia!”.

In concluzie, va sfatuim sa optati pentru anvelope de iarna pentru turisme care provin doar de la distribuitori si producatori autorizati, fara a neglija sa verificati presiunea din cauciucuri in mod periodic.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope