Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Este bine ca un conducator auto sa cunoasca si sa fie capabil sa puna in aplicare tehnicile de conducere defensive in scopul evitarii situatiilor de risc la volan, precum si limitarii consecintelor nefaste atunci cand survine fenomenul de acvaplanare sau derapajul. Conform studiilor, peste o treime din accidente puteau fi evitate cu ajutorul manevrelor de prevenire. Stapanirea manevrelor de evitare-ocolire va poate ajuta in astfel de situatii. Cert este ca traiectoria vehiculului poate fi modificata mai rapid, durand mai mult ca vehiculul sa fie oprit. Manevrele rapide de evitare nu produc rasturnarea masinii, insa pot totusi determina coliziuni laterale, ceea ce este preferabil fata de coliziunile din spate sau cele frontale.

Orice sofer cu experienta stie ca trebuie sa isi doteze automobilul cu un set de cauciucuri fiabile, de buna calitate, mai ales daca circula zilnic. De aceea, ar trebui sa va orientate catre achizitionarea de anvelope de vara pentru turisme sau anvelope cargo si all season fabricate de producatori recunoscuti. Eticheta europeana aplica noilor modele de anvelope auto va poate ajuta cu informatii esentiale legate de performanta unor pneuri, inclusiv clasa de aderenta pe suprafetele carosabile umede in care se inscrie un anumit model.

Derapajul apare ca urmare a alunecarii rotilor si din cauza devierii laterale a autovehiculului si poate fi de mai multe tipuri:

  • cand are loc deraparea celor patru roti, la scaderea vitezei prin franare, producandu-se deplasarea laterala a autoturismului. Aderenta anvelopei la derapare este mai redusa in comparatie cu aderenta la franarea prin rostogolire, inregistrandu-se astfel cresterea distantei de franare. In plus, in acest caz, se poate pierde usor controlul asupra directiei. Pentru a redresa directia, se ridica piciorul de pe frana si se apasa pedalei pana se atinge limita de blocare.
  • deraparea „spatelui” reprezinta probabil una dintre cele mai periculoase imprejurari, survenind adeseori la masinile care au motorul sau tractiunea pe spate.
  • Un alt tip de derapaj este legat de „plecarea” intr-o parte a puntii fata, lucru care poate fi evitat prin manevrarea volanului in sensul opus, eliberand simultan pedala de acceleratie.

Acvaplanarea, pe de alta parte, reprezinta procesul prin care se acumuleaza apa in fata unui cauciuc in timpul miscarii pana la ridicarea acestuia de pe carosabil, cauzand pierderea controlului asupra volanului.

Din cauza vitezei prea mari sau a gradului accentuat de uzura prezentat de anvelopa, se ingreuneaza evacuarea apei prin intermediul canalelor de pe anvelopa. Rezultatul consta in producerea unei pelicule de apa culminand cu scaderea aderentei pe carosabil. Drept efect, poate avea loc pierderea controlului masinii deoarece scad posibilitatile de efectuare a manevrelor de franare.Ca mijloc de preventie, autoturismul poate fi controlat prin reducerea progresiva a vitezei.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope