Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Fenomenul de acvaplanare are loc cand, datorita acumularii unei cantitati mari de apa in fata anvelopelor aflate in miscare, un conducator auto pierde controlul vehiculului. Cat de periculos este acest fenomen, cat de important este sa dispunem de anvelope sigure, cu presiunea corecta si un profil cu adancimea adecvata, aflati in continuare!

O ploaie abundenta va crea multa apa pe sosea, iar in combinatie cu o viteza mare de deplasare, poate da nastere unor situatii cu grad ridicat de risc in traficul rutier. Indiferent cat de performante sunt anvelopele cu care v-ati echipat masina, o ploaie torentiala poate cauza probleme serioase. Intre suprafata benzii de rulare si profilul anvelopei, se aduna apa, iar canalele cu rol in drenaj sunt inundate, ceea ce provoaca pierderea aderentei si ineficienta manevrelor de franare. Totodata, si directia este afectata. Contactul cu carosabilul este un aspect semnificativ pentru o deplasare in bune conditii de siguranta. Cu cat profilul este mai uzat, cu atat se poate pierde mai rapid contactul anvelopei cu carosabilul. Legea in vigoare prevede ca adancimea minima a profilului trebuie sa fie de 1,6  mm. In cazul in care observati ca directia vehiculului raspunde cu o reactive neobisnuita, este indicat sa fiti prevazator si sa reduceti viteza cu care rulati.

Cel mai grav este cand acvaplanarea se petrece in curbe. Iesind in afara unei curbe, masina nu mai poate fi redresata cu ajutorul directiei. In schimb, la acvaplanarea in linie dreapta, manevrele de franare sunt mai ingreunate si sufera limitari.

Sfaturi utile:

  • Profilul anvelopelor trebuie sa fie suficient de adanc, macar 3 mm la anvelopele de vara si macar 4 mm pentru cele de iarna;
  • In caz de averse puternice, circulati cu viteza mai redusa decat in mod normal, mergand pe urmele vehiculului din fata (daca este unul)
  • Daca circulati pe autostrada, va recomandam atentie sporita daca intrati pe banda de camioane – aici se strange apa in cantitate mai mare, de obicei.
  • In caz de acvaplanare, nu va pierdeti cumpatul! Evitati manevrele bruste de franare sau virajele, pentru a preveni derapajul vehiculului. Este indicat sa ridicati cat mai usor piciorul de pe pedala de acceleratie.
  • La deplasarea prin zone impadurite, riscul de acvaplanare este unul mai crescut, datorita frunzelor aduna apa.
  • Si asfaltul stricat, cu gropi etc. sau denivelari de la trecerea autovehiculelor de tonaj mare, poate determina aparitia fenomenului de acvaplanare.

Avand in vedere ca axul din spate al masinii este asociat cu stabilitatea, este bine ca anvelopele cu cel mai mic grad de uzura sa fie montate pe puntea spate, pentru a putea mentine vehiculul pe traiectorie.

Subvirarea se manifesta prin tendinta de a merge drept, ignorand comanda directiei si poate fi remediata prin reactiile de natura instinctive precum actionarea franei, scaderea vitezei de rulare, reducerea accelerarii.

Supravirarea se manifesta prin pierderea aderentei la puntea spate. In aceasta situatie, trebuie sa interveniti prin controlul acceleratiei.

Este deosebit de important ca pe amandoua puntile sa fie montate anvelope cu adancime de profil similare. Pentru deplasari in conditii optime de siguranta, este indicat sa inlocuiti daca adancimea profilului nu corespunde cu prevederile legale.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope