Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Daca doriti sa aflati care anvelope fac fata mai bine iernilor din Romania, va propun sa comparam in cele ce urmeaza anvelopele inguste cu cele late. Cand zapada se asterne in strat gros, din abundenta, stim cu totii ca anvelopele specializate de iarna pot fi un aliat in confruntarea cu zapada si gheata.

Ceea ce au in comun autoturismele performante, de genul masinilor de circuit, sunt anvelopele foarte late, care genereaza o aderenta maxima. Insa un sofer care nu va merge la curse, ci va circula in conditii normale, in oras sau pe autostrada, nu poate face o comparatie cu modelele capabile sa atinga viteze ultra inalte. Pneurile extreme inguste, cum pot fi vazute la masinile care participa la World Rally Cup nu sunt potrivite spre a dota masini obisnuite.

Pe timp de iarna cand stratul de zapada are mai putin de zece centimetri, ori atunci cand deja s-a topit zapada poate fi mai avantajos sa ai montate cauciucuri inguste decat anvelope late. Primele elimina mai bine din zapada semi-topita sau apa de pe carosabil, in vreme ce anvelopele late sunt mai predispuse pierderii aderentei pe astfel de suprafete.

Un set de anvelope late este deosebit de eficient pe zapada groasa. De fapt, cu cat este anvelopa mai lata, cu atat beneficiaza de o aderenta mai buna. In plus, trebuie sa ne gandim si ca greutatea unui vehicul se imparte pe o suprafata crescuta. Comportamentul anvelopelor inguste pe zapada mare ilustreaza tendinta acestora de a sapa si astfel cobori masina, in loc de a oferi aderenta. O anvelopa mai lata genereaza o suprafata de contact mai mare, creand o mai buna aderenta si servind mai bine scopului de a fi in miscare, iar greutatea este distribuita diferit. Cert este ca o anvelopa ingusta franeaza mai bine pe zapada mare (se afunda mai mult, iar frecarea creste, generand micsorarea distantei de oprire). Totusi, prioritatea pe durata sezonului de iarna o reprezinta aderenta la deplasare si posibilitatea de a iesi mai usor dintr-un eventual blocaj sau impotmolire. In ceea ce priveste franarea, iarna este preferabil oricum o rulare mai inceata decat in mod obisnuit, in special pe suprafetele alunecoase acoperite de pozghita fina de gheata si zapada.
Asadar, in cazul in care circulati frecvent in zone unde zapada s-a asternut in strat mare si utilajele de deszapezire abia fac fata, este ideal sa aveti montate pe vehiculul propriu un model de anvelope cat mai late. De exemplu daca locuiti intr-o zona la munte. Pentru zapada moale, in strat mic si in curs de topire, va recomandam pneurile inguste. Sfatul specialistilor in domeniu pentru orice sofer de vehicule tip turisme este sa pastreze dimensiunea anvelopelor sugerata de constructor in cartea de identitate, precum si sa aleaga un profil adecvat (profilul este mai important decat latimea!).

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope