Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

La intrebarea daca merita sa va achizitionati anvelope resapate de vara sau de iarna spre a le monta pe vehiculul propriu exista un singur raspuns: da, atata timp cat sunteti constient atat de beneficii, cat si de dezavantaje. Multi soferi considera in mod gresit ca intre cauciucurile noi si modelele resapate singura diferenta este cea oferita de pret. Intr-adevar, intre cele doua tipuri de pneuri este o diferenta uriasa de pret, insa care poate fi explicata prin faptul ca anvelopele reconstruite folosesc ca materie prima baza veche a unui cauciuc deja folosit, reducand astfel costurile de productie, in timp ce modelele noi de cauciuri se fabrica dintr-o multitudine de ingrediente, de la zero.
Procesul complet de fabricare a unei anvelope auto noi include etapele simultane de: alcatuire a corpului de baza la cald, crearea balonului (peretii) si a benzii de rulare. In fabricile renumite, construirea cauciucului nu dureaza mai mult de o ora.
Anvelopele resapate, in schimb, se fabrica dintr-un cauciuc vechi, uzat la care se adauga o banda de rulare noua. Cauciucurile noi implica niste costuri mai mari necesare fabricarii balonului si a bazei, ce contine multe elemente alaturi de o structura metalica sau sintetica. In concluzie, putem spune ca un cauciuc reconstruit este mai ieftin deoarece dispune numai de o banda de rulare noua, restul corpului fiind cauciuc vechi.
De obicei, modelele de anvelope vara reconstruite sunt mai grele decat cele noi deoarece au banda lipta pe baza veche a cauciucului mai groasa si lipita cu mai multi adezivi. Probabil ca stiti ca anvelopele uzate sunt destinate reciclarii, fiind o atitudine eco ca soferii sa duca pneurile vechi la un centru de reciclare sau inapoi la magazinul de unde le-au achizitionat. Nu orice cauciucuri insa pot fi transformate in anvelope resapate, ci doar cele cu data de fabricatie recenta, fara alte urme de uzura decat la banda de rulare. Pe scurt, vechea banda de rulare este indepartata de la anvelopa destinata reciclarii urmand apoi, ca la cald, o noua banda sa fie lipita impreuna cu un strat de cauciuc subtire pentru a imbraca peretii laterali.
Trebuie precizat ca anvelopele resapate prezinta dezavantaje precum: exista posibilitatea ca noua banda sa nu fie lipita perfect etans, creandu-se astfel scapari de aer; la deplasarea cu viteza mare, banda se poate desprinde usor, scapand aer; cele care nu au fost echilibrate corespunzator si necesita mult plumb pentru o echilibrare buna. De aici si greutatea mai mare, ce poate influenta cresterea consumului masinii. De asemenea, uzura este mai mare, proprietatile nefiind aceleasi ca la anvelopele noi, datorita diferentelor dintre datele de fabricatie si materialele celor doua elemente: banda de rulare si baza.
Anvelopele reconstruite va pot avantaja insa prin pretul redus la care sunt disponile, putand fi o solutie de moment pana cand aveti bugetul necesar cumpararii unui set de anvelope noi. Daca nu circulati mult, anvelopele resapate pot fi montate cu incredere. Pentru sezonul de vara, va recomandam modelele Radburg Power, Pneus Power si Scop VVS3A.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope