Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Cauciucurile de iarna – adesea numite si cauciucuri de zapada – sunt acele pneuri destinate sa fie utilizate pe vreme rece, cu zapada si gheata. Soferilor li se recomanda de catre specialistii auto sa nu neglijeze starea vremii, si sa isi echipeze vehiculele conform sugestiilor producatorilor, montand nu doua, ci un set intreg de 4 anvelope iarna, pentru calatorii in conditii optime de siguranta pe perioada iernii. Avand in vedere ca in regiuni diferite de pe glob, si conditiile meteorologice variaza, unele state au impus reglementari speciale pentru conducatorii auto, la instalarea iernii. Va invitam sa aflati mai multe!

Lanturile de zapada pot incetini viteza, fiind o alternativa de protectie care faciliteaza deplasarea pe soselele si drumurile pline de strat abundent de zapada. Spre deosebire de pneurile de vara, anvelopele iarna au mai multe caneluri, sporind tractiunea pe orice suprafata in sezonul destinat. In plus, acestea sunt optimizate pentru sofatul la temperaturi sub 7 °C (45 °F).

Cauciucurile cu crampoane metalice pot considerabil reduce incidenta riscurilor de derapaj si a accidentelor pe drumurile alunecoase. Totusi, in contact cu asfaltul, crampoanele creeaza posibilitatea de a permite apei sa patrunda in pneuri, facilitand acvaplanarea, ceea ce este un fapt de evitat.

In multe zone din Scandinavia, in Canada si pe teritoriul Statelor Unite ale Americii, anvelopele de iarna prezinta aceste crampoane din metal pentru a imbunatati aderenta pe zapada groasa si pe gheata, insa multe din acestea au fost interzise in unele tari conform jurisdictiei in vigoare, din cauza ca pot deteriora suprafata carosabila. Prezoanele de metal sunt fabricate prin incapsularea unui stift tare intr-o baza de material mai moale care formeaza invelisul pneului.Cuiele sunt adesea confectionate din carbura de tungsten, contribuind la cresterea performantelor. Pe masura ce anvelopa se uzeaza, baza mai moale se uzeaza astfel incat suprafata sa ajunge cam la acelasi nivel cu cauciucul, in timp ce crampoanele continua sa iasa din pneu. Pentru o functionare adecvata, crampoanele trebuie sa iasa cerl putin 1 mm. Anvelopele de zapada nu elimina pericolul acvaplanarii, insa reduc semnificativ riscurile ca soferii sa experimenteze astfel de inconveniente in timpul deplasarilor.

La ora actuala, exista o noua dezvoltare in domeniu, cu privire la crampoanele retractabile. Acest nou concept permite partii ascutite a cramponului sa se retracteze, in baza unei activari, respectiv dezactivari manipulate prin apasarea unui buton de catre soferul vehiculului astfel echipat.

Toate prefecturile din Japonia, exceptand Okinawa localizata in punctul cel mai sudic, solicita ca vehiculele motorizate sa fie dotate cu anvelope de iarna sau lanturi daca drumul este plin de noroi sau acoperit de gheata. Daca crestaturile benzii de rulare se uzeaza mai mult de 50% din adancimea originala, cauciucurile trebuie inlocuite pentru a indeplini actualele regulamente rutiere.  In caz contrar, conducatorii auto sunt amendati.

Drumurile expres si alte autostrazi cu acces controlat au restrictii in ceea ce priveste echiparea cu anvelope de zapada. Punctele de control pentru anvelope de iarna sunt adesea fixate chiar de la debutul primelor semne ale iernii pe drumurile care conduc catre localitati rurale, pentru a permite verificari ale adancimii profilului benzii de rulare. In plus, in regiunile unde in general cad precipitatii abundente in sezonul rece, poate fi necesara montarea de lanturi.

Anvelopele cu crampoane s-au bucurat de o larga popularitate in Japonia pana la mijlocul anilor 1980, insa in unele orase s-au depus eforturi pentru a minimaliza poluarea produsa de acestea, folosirea lor fiind restrictionata. In 1987, un grup de avocati de la prefectura din Nagano au adus in discutie aceasta problema, propunand-o spre dezbatere in cadrul Comisiei de Mediu, in ideea interzicerii vanzarii de anvelope cu crampoane in acest oras.  Un an mai tarziu, Comisia de Mediu impreuna cu cei mai importanti producatori de anvelope din Japonia au decis sa stopeze fabricarea si furnizarea de pneuri cu crampoane pana in martie 1991. Restrictiile la nivel national cu referire la anvelopele cu crampoane pentru vehicule tip turisme au fost aplicate din aprilie 1992, urmate de restrictii pentru camioane comerciale in 1993. Anvelopele cu crampoane sunt tehnic, inca in legalitate in Japonia, dar folosirea lor este restrictionata prin legea mediului si se considera o incalcare a legii dotarea cu astfel de echipamente a unui vehicul, la circularea pe beton sau asfalt uscat.

In America de Nord, Administratia Nationala pentru Siguranta in Trafic a impus obligativitatea simbolului alpin.

In Statele Unite si Canada, inscriptia „3PMSF („Trei varfuri montane cu fulg de nea”) atesta faptul ca o anvelopa este perfect adecvata pentru sofat in conditii extreme. In provincia Quebec din Canada, anvelopele de iarna sunt obligatorii pe toate vehiculele inregistrate aici de la jumatatea lunii decembrie  pana pe 15 martie.

In SUA, este permisa utilizarea de anvelope cu crampoane pe durata lunilor reci.

In Columbia Britanica, anvelopele de iarna sunt necesare prin lege doar in cateva regiuni muntoase. In aceste zone, automobilistii trebuie sa monteze anvelope de iarna sau sa detina si lanturi. Pneurile cu crampoane pana la 3,5 mm sunt permise intre 1 octombrie si 30 aprilie. Legile prevad limitarea numarului de crampoane la mai putin de 130 pentru acele vehicule care cantaresc sub 4 600 kg.

O conditie obligatorie pentru circulatia prin parcurile nationale, precum Banff National Park sau Jasper National Park din Alberta, consta in echiparea oricarui vehicul cu anvelope de iarna in orice perioada in care se asterne zapada. In afara parcurilor nationale, nu sunt cerinte speciale privind dotarea masinilor. In conditii extreme, politistii pot inchide drumurile sau permite trecerea doar acelor vehicule corect echipate.

In Ontario nu exista cerinte privind anvelopele de iarna. Anvelopele cu crampoane pot fi montate doar in districtele nordice din octombrie pana la sfaristul lui aprilie. In partea sudica, soferii pot primi o amenda in valoare de $1,000 daca sunt prinsi utilizandu-le. In restul regiunilor nu exista astfel de restrictii impuse automobilistilor.

Pe teritoriul Europei, in Cehia, semnul rutier “Echipament de iarna” impune folosirea de anvelope dedicate de iarna la manifestarea primelor semne ale sezonului rece.

Pe continentul european, legislatia in vigoare cu referire la cauciucurile de iarna poate varia de la stat la stat: astfel, in Andorra, Austria, Germania, tarile scandinave, Multenegru, Romania, Serbia, Slovenia si Luxemburg, montarea de pneuri iarna este o cerinta legala in lunile de iarna.

In Germania, s-a adoptat legea conform careia toate anvelopele trebuie sa includa marcajul M+S in conditii de iarna. Sunt interzise anvelopele cu crampoane pentru vehicule, dar nu si pentru biciclete.

Impactul economic si asupra mediului

Crampoanele de la unele modele de anvelope de iarna intra in contact cu suprafata carosabila si in multe cazuri pot afecta starea drumului. Folosirea acestui tip de pneuri poate fi costisitoare din acest motiv. Pe vreme umeda, pot aparea probleme cand soselele sunt pline de apa, fapt ce provoaca pericol de acvaplanare. In plus, determina si crearea de praf poluant.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope