Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Cand aveti montate anvelope runflat, rezolvarea penei de cauciuc poate fi amanata pana ajungeti la cel mai apropiat service auto. In schimb, daca vehiculul este echipat cu anvelope obisnuite, care nu dispun de aceasta tehnologie, veti fi nevoit sa va opriti si sa luati masurile necesare.

Daca n-ati mai schimbat pana acum o roata dezumflata cu una de rezerva, si sunteti departe de orice vulcanizare, procedeul vi se poate parea dificil. Pentru a va usura sarcina, este bine sa cunoasteti cateva lucruri si sa purcedeti la inlocuirea anvelopei avariate doar in zone marcate, sigure.

  • Mai intai, trebuie sa va asigurati ca masina dumneavoastra este in pozitie stabila, pe o suprafata plana si solida. Asadar, un prim pas ar fi blocarea rotilor.
  • Altfel, riscati sa va expuneti accidentarilor daca autovehiculul cade de pe cric! In continuare, trebuie sa trageti frana de mana, sa scoateti schimbatorul din viteza intai a cutiei de viteze / sa selectati “P” (parking).

Desfacerea prezoanelor ar trebuie sa fie simpla, cu ajutorul unui pistol hidraulic (atentie – sa nu fie prea strans!) sau daca nu dispuneti de asa ceva, cu o cheie in cruce pe care sa o manipulati usor la inceput. Daca prezoanele sunt foarte stranse, problema se poate rezolva prin construirea unei parghii dintr-o teava.

Strangerea prezoanelor se face manual, deoarece un ciocan pneumatic poate avaria butucul rotii. La fel, daca forta de strangere este prea mare, prezoanele se pot rupe. In cazul in care nu ati strans suficient de bine, roata se poate desprinde.

  • Rasuciti manerul pana selectati cuplul mentionat de producatorul vehiculului.

O cheie dinamometrica corect rasucita poate indica ca prezoanele au fost stranse in mod adecvat.

  • Schimbati roata doar in zonele marcate!

Daca dispuneti de un dispozitiv de masurat presiunea – manometru, folositi-l pentru a afla presiunea rotii de rezerva care urmeaza a fi montata. Pentru evitarea situatiilor neplacute, este util ca atat anvelopele masinii, cat si cauciucul de rezerva sa fie periodic verificate de catre personal calificat.

La inceput, am amintit de anvelopele runflat. Secretul tehnologic din spatele acestui tip de anvelope consta in intarirea (ranforsarea) flancului la interiorul pneului. Chiar daca presiunea scade brusc, peretii laterali nu permit dezumflarea in totalitatea a anvelopei deteriorate. Marele avantaj il constituie faptul ca veti mai putea rula pana la 80 km, cu o viteza maxima de 80km/h, bucurandu-va de stabilitate, iar dezavantajul este ca modelele de anvelope ranforsate nu sunt concepute pentru toate vehiculele.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope