Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Liniste sufleteasca si siguranta pentru milioane de oameni. Tehnologie de ultima ora care deschide o noua era. In 2014, s-au implinit 80 de ani de la crearea primei anvelope de iarna proiectate sa infrunte temperaturi extreme si vanturile puternice specifice regiunii lapone. Aceasta inventie a revolutionat lumea vehiculelor auto, devenind echipament standard pentru automobilistii care conduc in sezonul rece. La ora actuala, peste 700 milioane anvelope iarna ruleaza pe drumurile acoperite de zapada. Acestea cunosc putine similitudini cu modelele predecesoare de acum cateva decade.

In zilele de inceput ale automobilismului, drumurile de iarna erau adesea inguste si nearate. Soferii glisau pe portiunile de drum inzapezite cu aceleasi anvelope pe care le foloseau si vara. Un sofer putea pune lanturi de iarna pentru a continua mai usor deplasarea. Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö a inceput traditia Nokian Tyres, privind problema drept o provocare pe care trebuia sa o izbuteasca sa o abordeze. Rezultatul: prima anvelopa de iarna, care a ajuns pe piata in 1934. “Weather Tyre” era destinata echiparii de camioane; doi ani mai tarziu, soferii de turisme au primul propriul cauciuc care cucerea zapada, numit Snow Hakkapeliitta.

Inventia anvelopelor de iarna a facut viata mai usoara, permitand camioanelor si masinilor obisnuite sa se deplaseze chiar si in timpul unor ninsori excesive, fara lanturi. Banda de rularea a anvelopei Weather Tyre avea un model grosier care musca din zapada la fel ca lant. Acest model a ramas neschimbat vreme de doua decade. Simultan, anvelopa Snow Hakkapeliitta isi demonstra iscusinta la viraje, multumita puternicelor caneluri incrucisate si cupe de aspiratie care preveneau derapajul pe drumurile inghetate.

Produse facute sa intampine circumstantele

Anvelopele de iarna au parcurs un lung drum legat de performante, fata de acum peste 80 de ani. Dupa standardele curente, proprietatile anvelopei Weather Tyre erau datorate in principal design-ului caii de rulare. Cele mai pregnante trasaturi constau in buna mobilitate pe zapada. Insa, cum automobilismul a devenit tot mai popular, drumurile au inceput sa fie arate si suprafata acoperita de gheata impunea criterii tot mai exigente. Acum anvelopele trebuiau sa aiba aderenta atat pe zapada, cat si pe gheata. Pentru a veni in intampinarea acestei cerinte, primele anvelope cu crampoane Kometa Hakkapeliitta au fost introduse in 1961.

Primele anvelope cu frecare au intrat pe piata in anii 1970, iar proprietatile lor de aderenta isi aveau radacinile nu doar in modelul benzii de rulare, dar cunoasteau si compusi de cauciuc speciali pentru structura.

In zilele noastre, o anvelopa moderna de iarna trebuie sa furnizeze aderenta laterala, iar diferitii compusi de cauciuc creati joaca un rol semnificativ in aceasta privinta. In timp ce anvelopa Weather Tyre continea aproximativ 30 de compusi, echivalentul sau modern, anvelopa fara crampoane Nokian Hakkapeliitta R2, are peste 100. In plus, cauciucurile de iarna trebuie sa ofere nivele de aderenta pe suprafetele umede, manevrabilitate si eficienta la care oamenii nici nu visau acum 80 de ani in urma. Astfel, anvelopele de iarna sunt proiectate pentru a intampina conditii variate, avand in vedere ca iarna difera mult in Europa de Nord fata de Europa Centrala, de exemplu. De asemenea, si masinile s-au schimbat, iar dezvoltarea anvelopelor mai tine cont si de cat de bine lucreaza acestea cand sistemele antiderapaj si de control al stabilitatii sunt in functiune.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope