Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Dupa anii 1980, vehiculele de tip SUV au devenit foarte populare, un moment important din istoria Suv-urilor fiind marcat de lansarea modelului Toyota Rav in Statele Unite. Daca sunteti pasionat de masinile cu tractiune 4×4, inseamna ca stiti ca orice masina de teren are nevoie de o ingrijire aparte. In continuare, dorim sa va reamintim cateva masuri de intretinere pentru masinile de teren, care nu se intretin la fel ca cele obisnuite!

Indiferent ca aveti in garaj un SUV (vehicul utilitar sportiv), un CUV (de oras), o masina de off road extrem sau un crossover, pe scurt – la orice astfel de autovehicule, trenul de rulare este supus unor solicitari mai mari decat in cazul rularii pe sosea.

In cazul masinilor cu cel putin o punte rigida (in general, puntea spate) si cu transmisie cardanica (exercita rolul de a transmite momentul motor fara a-l modifica intre organe diferite), devin imperative urmatoarele aspecte: gresarea crucilor cardanice si a nucilor de articulare prezente. Ungerea trebuie efectuata periodic, preferabil o data la cateva luni si in mod obligatoriu, dupa orice trecere prin apa mai mare de zece centimetri sau la trecerea prin trasee noroioase.

Totodata, uleiul din diferentiale va fi schimbat numai conform specificatiilor oferite de catre constructorul vehiculului.

O intrebare frecventa a celor care poseda o masina 4×4 de putin timp este legata de alegerea anvelopelor potrivite. Trebuie sa stiti ca sunt disponibile numeroase tipuri de cauciucuri pentru vehiculele 4×4. In functie de tipologia traseelor pe care va deplasati prioritar, iata cateva recomandari utile pentru a selecta cel mai potrivit profil pentru dumneavoastra:

  • anvelope vara – sunt proiectate doar pentru vara si pentru efectuarea de trasee usoare, pe drumuri uscate. Se caracterizeaza print-o franare buna si un consum redus. Pe teren vor da dovada de un comportament inadecvat, existand riscul sa ramaneti in prima baltoaca intalnita, daca nu utilizati inertia masinii sau in cazul in care va confruntati cu o portiune mai accidentata, unde nu mai este posibil sa rulati cu viteza medie.
  • Anvelope iarna – sunt proiectate pentru calatoriile intreprinse in sezonul rece, dar si pe timp de toamna si primavara, in cazul traseelor in munti. Ofera profilul cu mai inalta tractiune la calatorii on road.
  • Anvelope all season. Considerate drept o solutie de compromise, sunt potrivite doar daca nu cautati performante pentru activitati off road.
  • Anvelope A/T (80% asfalt si 20% teren mediu) – ideale pentru soferii amatori de off road si pentru toti cei care apreciaza frumusetea traseelor usoare. Dau dovada de un comportament deosebit la rularea in anotimpul rece si contin marcajul MS (mud & snow). In cazul deplasarii cu viteza mare, acestea se pot toci relativ repede!
  • Anvelope M/T (20% asfalt, 80% teren accidentat) – usor de recunoscut dupa profilul cramponat, asemanandu-se oarecum cu rotile de tractor. Unul dintre inconvenientele montarii de astfel de anvelope il reprezinta consumul de carburant crescut, mai ales in conditiile trecerii de la roti de strada la roti de noroi. Alte aspecte nefavorabile sunt legate de cresterea zgomotului la rulare, distanta mai mare de franare pe asfalt (recomandam rularea cu viteza redusa!), uzura mai mare la deplasarea pe asfalt.

Se pare ca majoritatea off roader-ilor romani prefera liniile de anvelope M/T  BF Goodrich deoarece ofera confort rutier sporit si asigura performante mixte, fiind perfecte pentru iubitorii de rallyraid care nu sunt incantati de rularea prin noroaie mari sau la inclinatii laterale.  Alte marci de la care puteti cumpara cu incredere anvelope 4×4 sunt Michelin, Nexen, Tigar, Nankang, Cross Country, Simex pentru soferii extremi, Aligator etc.

Avand in vedere ca deplasarea pe macadam sau rularea pe supraferetele cu noroi, zapada ori nisip si pietris poate solicita foarte mult rotile, pentru a beneficia de o tractiune mai buna, va recomandam urmatoarele:

  • alegeti mereu un profil corespunzator regimului de utilizare a vehiculului.
  • La iesirea de pe carosabil asfaltat, scoateti presiunea din pneuri. Un compressor de aer va poate fi de ajutor in acest caz. Daca indicatiile constructorului mentioneaza o rulare normal cu 2 bari, atunci inseamna ca puteti rula pe trasee off road cu 1, 7 -1, 4 bari in conditii de siguranta.
  • Verificati mereu starea rotilor, dupa realizarea unui traseu. In special la rularea prin pietris, noroi, intrucat exista pericolul ca noroiul sau pietricele sa intre intre pneu si janta.
  • Noroiul intarit poate dezechilibra rotile, fapt ce poate atrage, la rularea cu viteza mare, batai puternice in volan.
  • Jantele trebuie spalate pe interior dupa plimbarile off road, mai ales daca urmeaza sa va deplasati pe carosabila sfaltat inca 100 de kilometri sau mai mult.

Revizia la masinile de teren se efectueaza la intervale de timp regulate sau dupa atingerea unui numar de kilometri. In general, trebuie verificate urmatoarele: uleiul de motor si cel din diferentiale, filtrele de combustibil, de ulei, de aer, de particule etc.

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope