Coș - 0 lei
Cauta Anvelope Automobile Cauta Anvelope Agricole Cauta Anvelope Industriale

Temperaturile negative extreme sunt cauza principala a problemelor care pot surveni in buna functionare a unui vehicul pe timp de iarna si se manifesta prin randamentul slab al acumulatorului masinii, chiar daca acesta este nou. Dar, mai intai, sa vedem care este este legatura intre anvelope si temperaturile reduse.

Anvelopele si temperaturile scazute

Normele in vigoare impun schimbarea anvelopelor vara cu cele de iarna o data cu scaderea temperaturilor sub 7 grade. Folosite mai mult timp la temperaturi peste 7 grade, datorita structurii diferite care confera o alta rezistenta, manevrabilitatea anvelopelor de iarna devine mai greoaie.

La temperaturi sub 7 grade Celsius, se recomanda echiparea masinilor cu anvelope de iarna chiar si pentru rularea pe asfalt uscat. Acestea contin marcajul M + S, M/S sau M & S (conform normelor europene) ori simbolul “Munte/Fulg de zapada” (in conformitate cu legislatia americana). Inscriptia MS apare si la modelele de anvelope all season disponibile pe piata.

Anvelopele de viteza, cele late, sunt diferite de cele fabricate special pentru circularea pe carosabilele cu zapada si nu sunt adecvate conditiilor de iarna.

Sfaturi de urmat pentru pornirea vehiculelor auto la temperaturi joase:

  • Este recomandabil sa renuntati la orice consumatori (lumini, radioul, faruri), la pornirea masinii dupa mai multe zile, in conditii de temperaturi exterioare scazute;
  • Daca motorul se incapataneaza sa nu porneasca, rotiti cheia nu mai mult de 10 secunde, deoarece electromotorul poate sa se supraincalzeasca;
  • Daca se constata ca acumulatorul nu are capacitatea sa invarta electromotorul, este indicat sa il scoateti si sa il depozitati la caldura pret de cateva ore. Prin folosirea unui redresor, acumulatorul poate fi repus “pe picioare”.
  • De asemenea, motorul poate fi pornit si cu ajutorul unui alt vehicul, prin intermediul unor cabluri de curent conectate adecvat (cu semnul + la + și – la -).

Sezonul de iarna este adesea caracterizat prin caderi abundente de ninsoare. Cand stratul de zapada depaseste cu mult grosimea normala, multi conducatori auto au probleme in a-si scote vehiculele din parcare. Nu este exclus nici ca zapada sa ingroape masina, asa ca trebuie sa stiti cum sa o curatati cat mai eficient.

  • Trebuie sa aveti la indemana uneltele potrivite: lopata, carpa, perie si racleta pentru geamuri. Peria trebuie sa fie cat mai moale, pentru a nu zgaria vopseaua.
  • Va recomandam sa purtati manusi groase prevazute cu protectie speciala la apa.
  • Prima data, asigurati o zona de acces la usa pasagerului, dand zapada la o parte cu ajutorul lopetii.
  • Cand urcati la volan, inati porniti motorul, dati la maxim caldura si asigurati directionarea curentilor de aer spre geamuri, spre a le dezaburi.
  • Nu uitati nici de curatarea zonei de evacuare, pentru a permite o buna eliberare a gazelor. Daca acestea se acumuleaza sub masina, ele pot ajunge in interiorul vehiculului.
  • Eset exclus sa folositi apa fierbinte pentru a curata geamurile, pentru ca exista riscurile de a le sparge.
  • Parbrizul trebuie sa fie si el bine curatat de zapada, inclusiv in zona stergatoarelor.

Nu in ultimul rand, tineti cont de faptul ca anvelopele isi pot pierde din aderenta la rularea pe suprafete acoperite de zapada si pozghita de gheata, asa ca fiti prudenti si circulati cu viteze moderate pentru a preintampina orice probleme in trafic!

Comments are closed.

Transport Gratuit pentru comenzi de 4 anvelope